Kundeservice

Kontakt os når du har behov for hjælp eller er usikker på noget

Er der noget du er i tvivl om?


Her finder du nogle af de mest almindelige spørgsmål, vi får. Hvis du ikke finder svaret på dit spørgsmål nedenfor, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

1. Hvordan ændrer jeg min brugerinformation?

Når du har logget ind går du ind på Min Side og derefter klikker du på Brugerinformation for at ændre informationen.

2. Forkert leveringsadresse?

Du kan ændre din leveringsadresse efter du har lagt bestillingen ved at klikke på "Brugerinformation" på "Min side" når du er logget ind. Leveringsadressen hentes fra din konto når din bestilling pakkes. For at kontrollere om bestillingen er pakket, klik på "Min ordrehistorik" under "Min side".

3. Hvad koster forsendelse?

Fragten for alle produkter er 49 kr. Fragten er en fast omkostning og er altid den samme, uanset hvor stor din bestilling er.

På FUJIdirekte har vi ingen andre afgifter, som startafgifter eller lignende.

4. Hvordan laver jeg en reklamation?

Hvis du vil reklamere over din bestilling har du ret til at gøre det indenfor 14 dage fra modtagelsesdatoen. Send de produkter du vil reklamere over med tilhørende original emballage, billedefil på CD samt et brev med en om hvorfor der reklameres.

Send pakken til FUJIDIREKT
Svarpost
20483916
208 00 Malmö.

5. Hvornår bliver pengene trukket fra mit kreditkort?

Betalingen bliver først trukket når den sidste del af bestillingen bliver afsendt.

6. Hvorfor er rabatten ikke trukket fra?

Hvis du har bestilt via en kampange og ikke fået rabat, kan det være at du har valgt forkert produkt. Kontroller venligst kampangens vilkår.

Kampangevilkårene finder du til højre på "Min side", og hvis du har bestilt i overensstemmelse med kampangevilkårene, skal rabatten trækkes fra i kassen før du bekræfter bestillingen.

7. Papirstørrelser?

Målene på papirstørrelser baseres på tommer. Det eksagte mål for 11x15 er altså 11,4x15,2 cm. For at læse mere om de forskellige formater, klik her

8. Bliver billederne beståret, eller får jeg alt med?

Det normale format for billeder taget med digitalkameraer (3:4) er mere kvardratisk end billeder taget med gamle, analoge kameraer (2:3) eller digitale spejlreflekskameraer (2:3). Derfor passer billederne ikke til formatet 10x15 cm. Digitale kameraer er oftest tilpasset formatet 11x Formatet 11x produceres derfor alltid i variabel længde (digitalt format) og bliver da 11x15 cm hvis man har et kamera som følger standarden.

Vælger du en anden størrelse end 11x , får du spørsmål om du vil have variabel længde (digitalt format) eller fast længde (klassisk format). Vælger du klassisk format, kan billederne blive beskåret. Dette sker helt automatisk i vores maskiner, og kan indebære at dele af motivet forsvinder.

Billeder i formatet 11x produceres altid i digitalt format (4:3).

9. Kan man bestille sort hvide billeder?

Vi har ikke en service der gør billederne sort hvide eller sepia. Derimod kan du selv lave billederne sort hvide i et billedebehandlingsprogram som f.eks. Photoshop eller Irfanview (et billedevisningsprogram som du kan hente gratis på www.irfanview.com). Gratis netbaseret billederedigering finder du på f.eks.www.wiredness.com . Andre gratis billederedigeringsprogrammer findes f.eks her www.getpaint.net og www.gimp.com . Husk at billederne skal gemmes som jpg og i RGB farve. Herefter bestiller du som normalt. Billederne fremkaldes på farvefotopapir, og vi kan ikke garantere at dine billeder bliver ægte sort hvide da de kan få en antydning af farve.

10. Kan I sende 2 bestillinger i samme pakke?

Desværre kan vi ikke pakke dine bestillinger i samme forsendelse da de håndteres individuelt i produktionen.

11. Fjerner I røde øjne?

Billederne gennemgår en automatisk billedeforbedringsprocess, og der sker en vis reducering af røde øjne. For en mere eksakt reduktion af røde øjne, bør du selv redigere billederne før bestilling. Du finder gratis netbaseret billederedigering på f.eks. www.wiredness.com og gratis billederedigeringsprogram på f.eks. www.gimp.org .

12. Jeg vil fortryde/ændre en bestilling.

Vi har desværre under ingen omstændigheder mulighed for at stoppe eller ændre din bestilling. Med det samme du har godkendt bestillingen, går den videre i produktionsprocessen.

For at vi skal kunne holde vores leveringstider, må vi stole på at du selv har kontrolleret at det du bestiller er korrekt.

Informationen om at du ikke kan fortryde eller ændre en bestilling efter den er bekræftet er en del af vores vilkår, og står tydeligt angivet før du slutfører din bestilling.

13. Kan man få billederne på mat papir?

Desværre tilbyder vi ikke muligheden for at få matte billeder. Alle billeder fremkaldes på blankt fotopapir.

14. Panorama billeder? / Variabel længde?

Makslængden for en papirkopi er sat til 16:9. Med det menes at hvis man f.eks. vælger 11x format, kan man som maksimum få et billede der er 20 cm langt.

15. Blå billeder?

Hvis du har fået billeder som har en kraftig blåtone, kommer dette antageligt af at hvidbalancen i kameraet er forkert. Enten har kameraet fejlfortolket lyset eller så er hvidbalancen indstillet manuelt.

Kontroller venligst at hvidbalancen på dit kamera er indstillet på auto.

16. Forskellig længde på billederne?

Har du modtaget forskellige længder på dine fremkaldte billeder, kommer dette af at billedefilerne som du har overført til os har forskellig længde.

Vælger du klassisk format i bestillingen, beskærer vi billederne så de bliver lige lange og tilpasset til 3:2. Denne beskæring sker helt automatisk og kan medføre at en del af motivet forsvinder.

Bemærk at klassisk format ikke kan vælges på 11x da disse altid produceres i variabel længde.

17. Dato / tekst på bagsiden?

I øjeblikket kan du ikke få dato, tekst eller billedefilnavn på bagsiden af billederne. Dette er eventuelt noget vi kommer til at tilbyde i fremtiden.

18. Lærrede med/uden ramme.

Med lærrede uden ramme menes at dit lærrede ikke leveres med en ekstra udvendig ramme. Men den er stadigvæk opspændt på en indvendig træramme.

Lærrede med ramme leveres opspændt på træramme og desuden en ekstra udvendig ramme. Denne ekstra ramme er vendbar og kan bruges som en såkaldt skyggeramme. Denne ekstra ramme findes i tre forskellige farver: Natur, hvid og sort.

Tykkelse:
Den indvendige ramme er ca 2,5 cm tyk.

Teknisk support


Teknisk support til hjemmesiden, overførsel af billeder og digitale billeder generelt.

1. Jeg har glemt brugernavn og/eller adgangskode

Dit brugernavn er det samme som email adressen du brugte ved registreringen. For at nulstille din adgangskode kan du klikke på "glemt adgangskode?" nederst på indlogningsboksen.

2. Jeg kan ikke logge ind.

Kontroller nøje at du har angivet rigtig brugernavn (email) og adgangskode. Hvis du stadigvæk ikke kan logge ind, kan det være at din browser (f.eks. Internet Explorer) ikke tillader "Cookies".

3. Bruger I ICC-profil?

Vi korrigere alle billeder når det gælder farvebalance og kontrast. Dette gør vi for at så mange billeder som muligt skal bilve så gode som muligt. Uden at måtte justere i et billedebehandligsprogram før bestilling.

Dette gør at vi ikke kan bruge ICC-profiler eller lignende. Derfor kan vi heller ikke garantere at et billede bliver eksakt som det ser ud på din skærm eller at billeder i en serie bliver eksakt som hinanden (f.eks. atelierbilleder), siden hvert billede får en helt individuel vurdering og justeres efter netop dette billedes forudsætninger.

4. Hvor lang tid tager det at overføre billederne?

Tiden for at overføre billedefiler til FUJIdirekte er afhængig af flere faktorer. De tre vigtigste er antal billeder, størrelse på billederne og fremfor alt hvor hurtig din internet forbindelse er. Det kan tage fra nogen sekunder op til flere minutter at overføre en enkelt billedefil. Den normale internet forbindelse i dag er ADSL. Begrænsningen med ADSL er at man sender information i ca. en tiendedel af den hastighed som man modtager med. Test din bredbåndsforbindelse på internettet med speedtest som du finder på www.speedtest.net Det er også vigtigt at skælne mellem Megabyte og Megabit.

5. For lav opløsning / Fremkaldelse anbefales ikke?

Hvis du får en advarsel om for lav opløsning, kommer dette af at dit billede har en for lav opløsning til det valgte produkt.

Hvis du får advarselen når du er ved at bestille forstørrelser eller lærrede, kontroller venligst at du har overført billedet via "normal overførsel" og ikke via "hurtig overførsel".

6. Hvilken browser kan jeg bruge?

Du kan bruge de fleste internet browsere på Fujidirekte. For den letteste overførsel anbefaler vi at du bruder Internet Explorer på Windows.

Windows:
Edge
Mozilla Firefox
Chrome
Mac:
Safari - Anbefales
Mozilla Firefox
Chrome
Linux:
Mozilla Firefox

7. Jeg har en Mac, hvilken browser fungere bedst med jeres hjemmeside?

Vi anbefaler at du bruger Safari for den mest smidige overførsel. Du kan også bruge Firefox og Opera, men da skal du måske installere JAVA først.

8. Hvilke billedeformater kan jeg overføre?

Vores netservice fungere med filformatet JPG som er standard billedeformatet for de fleste digital kamera (filerne skal være gemt i RGB. CMYK eller gråskala fungere ikke). Dette filformat gør det muligt for os at skabe de bedste papirkopier af din billeder. Vores netservice håndtere ikke billeder i formaterne .tif, .bmp, .gif, .png eller andre filformater.

Generelle vilkår


Generelle vilkår for handel på FUJIdirekte.dk

Fujidirekte.dk er en Internetservice for bestilling af billeder, fotobøger og andre personaliserede print/foto artikler, som tilbydes af:

FUJIDIREKTE Denmark
Registreringsnummer
35466096

FUJIDIREKTE drives af:
FUJIFILM Nordic AB
Registreringsnummer
556887-301101

Hantverkargatan 25 B
112 21 Stockholm, Sverige
Tlf.: 77 34 65 60
E-post: kundeservice@fujidirekte.dk



Al anvendelse af servicen og alt handel foregår i henhold til disse vilkår samt gældende dansk lovgivning.

Kunderegistrering

For at kunne anvende servicen, som tilbydes af Fujidirekte.dk skal du først registrere dig som medlem, hvilket er gratis.

Du kan til enhver tid på "Min startside" se hvilke personoplysninger, som findes registreret. Der kan du opdatere dine personoplysninger samt vælge om du ønsker at få tilsendt unikke tilbud fra Fujidirekte.dk eller ej.

Aldersgrænse

Når der afgives en bestilling indgås en aftale mellem Fujidirekte.dk og dig som forbruger. For at indgå en aftale skal du være fyldt 18 år.

Adresseændring

Midlertidig samt permanent adresseændring bør ændres omgående på "Min side" for at sikre at levering foretages uden forsinkelse. Ændringer bør ske inden en ny bestilling afsendes således at forsendelsen sker til korrekt adresse.

Leveringstider

Billeder i standardformat:
Størrelsen 10x, 11x, og 13x leveres normalt indenfor 2-5 dage.

Fotobøger:
Leveres normalt indenfor 10 dage.

Øvrige produkter:
Leveres normalt indenfor 7-10 dage.

Ved bestilling af flere forskellige produkter kan din ordre blive sendt i flere forsendelser. Fujidirekte.dk påtager sig den ekstra forsendelsesomkostning.
Vær opmærksom på at vi ikke kan garantere at en leverance foretages indenfor en forventet leveringstid. Leveringstider, som angives er indikationer og kan være længere i perioder med stor ordremængde. I forbindelse med jul, har posten ofte høj belastning og dermed længere leveringstid.

Betaling

Betaling sker med kreditkort (Visa, Mastercard eller Maestro) i forbindelse med købet. Vi hæver ikke pengene før din vare afsendes.

Priser

Alle beløb angives i danske kroner inklusiv dansk moms. Udover porto, som vises på din bekræftelsesside, tilkommer der ikke yderligere gebyrer, skatter eller afgifter.

Forsendelsesomkostninger

Forsendelsesomkostninger er p.t 49 kr. per ordre uanset hvor meget du bestiller.

Afbestilling/ændring af ordre/returret

Når du bekræfter købet på knappen [Bekræft køb] begyndes produktionen af din ordre automatisk. Alle produkter vi sælger er personaliserede til hver enkelt kunde og der gives derfor ingen fortrydelses i henhold til ”Lov om visse forbrugeraftaler” § 18 stk. 4. Ved bekræftelse af din ordre accepterer du samtidigt, at vi kan påbegynde produktionen af dine individuelle varer inden fortrydelsesfristens udløb.

Reklamation

Vi yder 2 års reklamationsfrist i henhold til købeloven for fabrikations og materialefejl, som konstateres ved produktets normale anvendelse. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles indenfor rimelig tid.

Send blot billederne eller fotoprodukterne sammen med en beskrivelse af problemet og dine kontaktoplysninger.

Forsendelsen sendes til:

Fuji Direkt
Box 50125
SE 202 11 Malmö
Forsendelser, som sendes på efterkrav modtages ikke.

Cookies

En cookie er en lille tekstfil, som gemmes på din computer. Cookies benyttes for at forbedre hjemmesiderne for brugerne ved eksempelvis, at give adgang til forskellige funktioner, tilpasse web siden for brugerne og indsamle besøgsstatistik således af web sitet løbende kan forbedres.

Der findes to typer af cookies. Den ene type gemmer en tekstfil på din harddisk permanent. Denne cookie anvendes for at web sitet skal tilpasses efter besøgerens valg og interesse.

Den anden type er en såkaldt sessions-cookie. Denne cookie gemmes blot midlertidigt på din computere og forsvinder når du lukker browseren. En sessionscookie anvendes eksempelvis til, at kontrollere om browseren supporterer en given funktion eller for at kommunikerer information.

På dette website anvendes begge typer af cookies. Ved hjælp af session-cookies kan vi holde styr på din session, dine billeder og din handlekurv. Når du logger ud fjernes cookien automatisk fra din computer. Ingen personoplysninger gemmes i cookie.

Permanente cookies anvendes til, at kunne måle eksempelvis antal sidevisninger og antal besøgende og sammenkædes ikke med dig som person. Dit brugernavn gemmes også i en permanent cookie så du slipper for at skulle angive dette hver gang du logger ind. Ingen personoplysninger gemmes.

Hvis du ikke ønsker, at acceptere cookies kan du ændre indstillingerne i din browser. I så fald kan du ikke anvende Fuji direkte servicen. Hvordan du ændrer indstillingerne afhænger af hvilken browser du anvender.

Brugervilkår

Fuji direkte forbeholder sig retten til, at foretage ændringer i disse vilkår uden varsel. Hver gang du anvender denne tjeneste er du forpligtet til at følge gældende vilkår.

Levering og betaling


Betaling

Betaling sker med kreditkort (Visa, Mastercard eller Maestro) i forbindelse med købet. Vi hæver ikke pengene før din vare afsendes.

Leveringstider

Billeder i standardformat:
Størrelsen 10x, 11x og 13x leveres normalt indenfor 2-5 dage.

Fotobøger:
Leveres normalt indenfor 10 dage.

Øvrige produkter:
Leveres normalt indenfor 7-10 dage.

Ved bestilling af flere forskellige produkter kan din ordre blive sendt i flere forsendelser. Fujidirekte.dk påtager sig den ekstra forsendelsesomkostning.

Vær opmærksom på at vi ikke kan garantere at en leverance foretages indenfor en forventet leveringstid. Leveringstider, som angives er indikationer og kan være længere i perioder med stor ordremængde. I forbindelse med jul, har posten ofte høj belastning og dermed længere leveringstid.

Forsendelsesomkostninger

Forsendelsesomkostninger er p.t 49 kr. per ordre uanset hvor meget du bestiller.

Leveringer

Bliver noget skadet eller forsvinder ved levering, er det afsenderen af forsendelsen, som er ansvarlig for at foretage reklamation til Posten.

Kontakt kundeservice


Her finder du information om, hvordan du kontakter os på Fuji direkte. Glem ikke at du kan finde svarene på de mest almindelige spørgsmål her på hjemmeside.

Telefon

Kundeservice, tlf.: 77 34 65 60
Mandag til fredag: 10:00 - 16:00

Adresse

Fuji Direkt
Box 50125
SE 202 11 Malmö

Kontaktformular


Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser så hurtigt som muligt. I perioder kan vi modtage mange henvendelser og ventetiden kan da være lidt længere. Tak for din forståelse.